Brrrr

Idag tog jag äntligen tag i vårstädningen och började med en grundlig rengöring av tvättstugan som även fungerar som entré i mitt hus. En lyckad kombination när barnen var små men numera skulle det vara trevligt med ett mer välkomnande första intryck. Nåja, nu är det i alla fall rent och fräscht.
 Den första av fem gulnade innerdörrar ligger nu redo på målarbockarna och garaget är också redo för att bli målarverkstad. Bara att tvätta, spackla, slipa och greppa penseln. Det kommer att bli fint när alla dörrar är på plats igen. Har valt en vit färg som har en minimal brytning mot grått.
Just nu fryser jag som en blöt hund. Det varma vädret försvann i en hast och ersattes av iskalla vindar. Fryser till och med om fötterna trots att jag har tjocka hemstickade yllersockar. Tur att jag har kupévärmare ute i växthuset som går igång senare i kväll. Gissar att det blir kallgrader till natten.