Arbetsfri dag

 
 
Natten bjöd på välbehövligt regn speciellt för oss som redan slängt ut kogödsel runt träd och buskar. Himlen är mulen men har en tendens att då och då försöka spricka upp så jag har gott hopp om att det blir en varm och solig pingsthelg. Helgen är helt oplanerad och precis som vanligt tar jag dagen som den kommer. Det finns något för varje dag oavsett väder. Huset är städat, katterna luftade och nu funderar jag på att gå ut i växthuset och se om någon liten planta behöver lite omsorger. 
 
Några timmar senare ...
 
Blev bjuden på en biltur österöver och följde så självklart med utan att ha några speciella ärenden vilket var tur då det visade sig att mitt betalkort låg hemma i jackfickan. Stötte på flera bekanta, samtliga nyblivna pensionärer, som sa sig ha det skönt och njuta av livet precis som jag gör.