Vårväder

I går var det premiär för kaffe ute på farstubron redan före klockan sju. Jag kråmade mig i morgonsolens sken likt katterna där jag satt i min rosa gossiga morgonrock och med skoterstövlar på fötterna. Sedan blev det skidtur och en stund ute i solstolen. Jag är tacksamt lycklig över att jag med tanke på min usla ekonomi är så pass lättlycklad. Hade jag haft större krav hade min lycka dött av undernäring för många många år sedan. 
Dagens morgonväder är förvisso strålande vackert men tyvärr isbjörnsvindar så morgonkaffet intogs inomhus. Har däremot varit ute en stund och såpskurat farstubron och slängt ut massor av sand på infarten som blänker som en nyspolad skridskobana.
 
Igår fyllde ett av de yngre barnbarnen tonåring och jag var så klart och kalaserade på smarrig tårta. Nyss var hon en liten flicka som väckte mig mitt i natten och sa: "Fammo du låter kontit" .... zZzZzZzzzz. Jisses så fort åren rusar iväg.