Vårshopping

 
Kom hem igårkväll efter två bra dagar i storstan med hotellnatt, shopping och god mat. Min sommargarderob det här året går i rosa, svart och beige. Klädbutiken hade 30 procent på allt och jag hittade de plagg jag hade planerat att köpa med ett undantag och det var de billiga ballerinaskorna från lågprisbutiken som byttes ut mot rosa gaborskor som kostade tio gånger mer. I gengäld passar skorna min fot och är hundra gånger skönare. Har också inhandlat mitt livs första handväska av riktigt skinn. Den var på 50 procents rea så det var också ett bra kap. Mitt betalkort har härmed lås och bom för många veckor framöver.
 
Gårkvällens jordbävning känns lite läskig fast enligt expertisen är det ingen fara så jag hoppas att de har rätt. När mitt hus började skaka och ett dovtmuller plötsligt kom från ingenstans trodde jag först att en skoter krockat med mitt hus. Tack och lov var det inte så.