Tillfreds

Så här i tidig morgonstund när allt är tyst och stilla känner jag mig väldans priviligerad. Jag har förvisso inte allt men jag har det viktigaste och dessutom en hyfsat bra anpassningsförmåga. För en vecka sedan började jag med ett nytt nattinsulin och nu ligger morgonsockret där det ska ligga och dessutom inga superjobbiga dipp nattetid. 
 
 
Igår började jag riva bort mattan i trappan upp till övervåningen. Det dammade något oerhört förskräckligt av mattans söndersmulade baksida och limrester. Säkert rejält ohälsosamt. Ska plasta in hela trapphuset innan jag fortsätter för att inte få eländet i hela huset. Det blir en hel del slipande innan det är dags att vitmåla all gammal furu. Sist av allt ska den nya mattan skäras till och limmas fast. Jag har gjort det förr och det blev bra så jag har gott hopp om att lyckas även denna gång. Därefter ska fyra spegeldörrar målas men det blir en enkel match i jämförelse med trappans alla spjälor och vinklar och vrår. Planerar att montera en enkel ledslinga bakom ledstången innan den monteras tillbaka. 
 
Under alla fyrtiofyra arbetsår drömde jag om att ha tid och ork för att fixa i mitt hem och på min tomt och nu har jag den tiden och nästan tillräckligt med ork också. En stor lycka.