Ommöblering

Mina nya nattvanor innebär tidig kväll och väldans tidig morgon. Jättehärligt att vakna till fågelkvitter och soluppgång. I går var en dag som gick i lugnets tecken. Var lite sliten efter luleådagarnas shoppingpromenerande.
 
Ommöblering är dagens ord. Mitt lilla datarum liknar en blandning mellan förråd och skrotboda. Jag tillbrigar trots allt rätt många timmar i rummet varje dag så det kunde gott vara lite mer estetiskt tilltalande Ska först se vad huset kan erbjuda. Lätt att bli hemmablind. Av erfarenhet vet jag hur tillfredsställande det är att kunna nyttja det man redan har i andra sammanhang än det ursprungliga. Mitt hus är inte precis översållat av möbler, faktiskt tvärtom. Luftigt och lättstädat är min melodi. Dammsugaren ska lätt gå in under och runt om. Har bara matta under köksbordet och under vardagsrumsbordet plus i toan. Med två hårande katter är det enklast med mattfria golv.