Oväder

 
Regnet piskar hårt och stormen tar tag i huset så att det knakar betänkligt. Tycker att stormen ökar i styrka. Till och med stora cembratallen svajar rejält och till synes vindplågade trastar med ungar i boet traskar omkring på gräsmattan i hopp om att finna mat till sina små. Hela altan är full av björklöv och kvistar. Har plockat in alla uteblomkrukor så de är i säkerhet. Ännu står växthuset pall men jag lär få hålla koll så länge det är stormstyrka i vindarna. Har säkrat takluckorna och dörren så jag håller tummar och tår för att det håller. Nä fy det här vädret gillar jag inte. Alltid orolig för att något ska blåsa sönder.
 
Idag har jag stått nära ugnsvärmen och bakat. Det blev ett trettiotal klåddor och cirka hundra kanelbullar. Inte de snyggaste bullarna men förhoppningsvis ätabara. Om vädret är lika eländigt i morgon börjar jag nog med innerdörrsmålningen. Dörrarna ska först tvättas, slipas och eventuellt spacklas om det behövs innan det är dags för grundfärg.