I snickarbranschen

Shortsväder idag. Härligt! Varit utomhus precis hela dagen. Börjat med brobygget, eller rättare skrivet ett sluttande broplan ut från utebodan speciellt för gräsklipparen och snöslungan. Den gamla var helrutten med risk för genomtramp, fall och fotledsbrott. Har mätt och sågat så att det nya blir exakt samma mått som den gamla. Lånade syrrans skruvdragare då min egen gått sönder.
Blev tvungen att ge upp när det bara återstod att skruva fast ytbrädorna på grund av en synnerligen blodtörstig mygginvasion. Min kisse som är lite tilltufsad efter ett försök att ansa hans päls med en trimmer inspekterade noggrant mitt bygge. 
Egentligen började bygget med att lägga två betongplattor som underlag för broplanets framkant. Tänkte att det skulle vara en enkel och snabb match men ack så jag bedrog mig. Än lutade plattorna hit och än lutade de dit så det tog sin modiga tid att få det något så när. 
 
 
I morgon tar jag semester från allt vad arbete heter och ägnar mig åt trevligheter tillsammans med vänner.