Dagen efter

 
I gårkväll var jag totalt tömd på kraft efter en heldag i trädgårdsbökandets tjänst. Gick ut hårt och började med gräsklippning men övergick till perennuppgrävning som kändes mer akut. Mina fina Aurikler fyllde mer än bildens skottkärra. Visst är de fina när de blommar men blomningen är kort på försommaren så de har varit lite malplacerade i altanrabatten där jag vill ha överdådig blomsterfägring. Istället för att köra plantorna till skogen lade jag ut en bortskänkesannons på säljsidan och vips hade alla plantor nya hem. 
 
När jorden var rensad på rötter, gödslad och påfylld med lite mer jord var det äntligen dags för mina sommardahlior och pysslingkragar att hamna i rabatten. De har tyvärr blivit lite väl höga men är annars fina så jag hoppas att de buskar till sig snabbt. Strax efter midnatt var det bara fyra plusgrader men jag orkade inte gå ut och täcka över. Idag ska jag åka och köpa täckplast för säkerhets skull. Vore trist om allt frös bort.
 
Idag ska jag klippa klart gräsmattan men i övrigt försöka hålla mig från utejobb. Min rygg skriker. Fötterna likaså. Ja förresten händerna är också med i skrikakören. 
Det roligaste jag vet är trädgårdsjobb men jag är usel på att sätta stoppgräns för när min kropp inte orkar mer. Men är supernöjd med gårdagen. Nu får sommaren somra allt den förmår och jag ska bara vattna, rensa lite ogräs och klippa gräsmattan.