Regn och åska

 
Insåg direkt jag vaknade att det skulle bli en innedag. Bakade mjukkakor och en ugnsplåt av favorittårtan med marängtopp. Allt hamnade i frysen i väntan på att mitt kära barnbarn och barnsbarnsbarn kommer om några dagar. Längtar intensivt. 
 
 
Farbror Åska har mullrat av och till och regnet har öst ner även idag. Nu i kväll mörkt som om hösten. 
För min del spelar det ingen större roll att vädret är trist. Det finns alltid inomhusjobb som väntar. I kväll har jag till exempel greppat virknålen, hör och häpna, och nästan virkat upp första nystanet. Säkert fyrtio år sedan jag virkade senast. Virkprojektet ska bli en cerisrosa sommarhatt med blommor och blad. Missade några maskökningar och har ett halvnummer för grov virknål men det blir nog en hatt ändå. Kanske en piffig liten hatt för nästa sommars Allsång på Skansen. Den här sommaren blir det ingen allsång för mig och mina kompisar. På ett sätt saknar jag den upplevelsen. Man har inte roligare än man gör det, och roligt har vi haft och har.