Onsdagsgöra

 
 
Äntligen regnfritt och skön temp utomhus. Varit med syrran och inhandlat en del nya blomster till gravarna då rosorna som är där nu har drabbats av bladmögel. I morgon ska vi plantera nytt. Rosor är vackrast men också kinkigast. 
Hemma igen drog jag igång gräsklipparen och har klippt allt utom slänten mot vägen. Var sjöblöt i svett, både hår och kläder droppade. Myggmedel rann ner i munnen och smakade pest.De femton kilo gräsmattegödsel som jag slängde ut för några veckor sedan lär hålla mig i trim den här sommaren. Tog en kort paus för att sälja en gammal cykel och ett cykelställ som jag aldrig mer lär behöva. Förhoppningsvis. 
 
I gårkväll drog jag igång virkprojektet "Sommarhatt" och har nu avancerat dryga trettio varv. Det krävs inga förkunskaper. Väldigt enkelt men tar sin lilla tid innan den är klar och mitt tålamod är av det kortare slaget. Symaskin däremot går bra, gasen i botten wroooom så är det klart.