Dripp dropp dagen lång

Regnet har droppat stundvis men syrran och jag lyckades pricka in regnfritt då vi var till våra käras gravar och planterade nya fräscha plantor. Får hoppas att de inte regnar sönder. Svängde förbi hemgården och träffade ena brorsan som precis blivit morfar till en fin gosse. 
Kvällen har tillbringats på bilbingo tillsammans med kompisar. Ingen vinst denna kväll men trevligt ändå som vanligt. I pausen fikade vi gott och Maria och jag virkade på våra sommarhattar. Min är nu klar men tror att jag ska riva upp några varv på brättet då jag tycker att det blev lite väl mycket av den varan. Helt otroligt att jag har haft uthållighet att göra klar hattskrället. Mamma ler nog i sin himmel. Hon trodde nog aldrig att hennes virknålar skulle komma till användning i min ägo. Kanske fortsätter jag med att virka fina och tjocka pannlappar i färger passande mitt kök. Det har varit glest med handarbeten de senaste trettio åren. Dessförinnan handarbetade jag med lite av varje precis som de flesta kvinnor gjorde på den tiden.