Uttråkad

Nä nu ser jag fram emot vanliga vardagar, ljusare dagar och så småningom en stor lysande sol på klarblå vinterhimmel. Känner mig alldeles uttråkad och inluddad av inomhusluft och oföretagsamhet. Visserligen har jag stått en hel del vid diskbänken under de här juldagarna, plockat undan saker och kört tvättmaskin otaliga gånger men det är för lite för att hålla igång min hjärna och kropp. Idag har jag varit ute en stund och bland annat arrangerat ett fågelmatbord av det överblivna kokosfettet från julbaket. Hade också styrkeövningar för armarna genom att försöka pressa ner soppåsarna i soptunnan. Det var knappt att de utbrunna marschallerna fick plats. Först nästa torsdag kommer sopbilen. 
Av julsakerna är det bara julgranen som står kvar grön och grann, men senast på måndag får den en ny uppgift utomhus fylld med fågelfröbollar. Blir liksom en liveteve för mina katter som ligger på pass på fönsterbrädan.