Snöigt

 
Vaknade till helgrått och rikligt snöfall. Varit ut och skyfflat bort en del men numera betalar jag för traktorskottning så jag behöver inte vara övernitisk i snöröjarbranschen. Åkte och köpte bensin till snöslungan som överraskande startade på första rycket fast den stått kallt och orörd sedan förra vintern. Tanken är att ha kvar slungan så länge jag orkar hantera den men fortsättningsvis är tanken att folusera på snöröjandet nära huset där traktorn inte kommer åt på grund av planterad växtlighet. 
 
Känner mig exalterad inför att äntligen efter alla år av fotograferande gå fotokurs och lära mig mer om fotograferandets konst. En bild kan säga mer än ord. Varje gång jag tittar på bilder, speciellt från min barndom, växer det fram en hel historia av minnen som jag mig veterligen aldrig har medvetandegjorts tidigare. Nu hör jag till dem som haft en övervägande positiv barndom med en mamma och pappa som älskade oss barn villkorslöst och helhjärtat så alla bilder är en glädjekälla. I min barndom kom barn alltid i första hand i de flesta familjer vilket inte är självklarhet för dagens barn och det är förfärligt sorgligt. När jag skrev ordet "förfärligt" kom jag att tänka på Astrid Lindgren och vad hennes barnböcker hade handlat om idag. Förgrymmade ...