Rimfrostblomster

 
Vintervärlden är fortfarande rimfrostklädd och så sagolikt vacker att jag blir tårögd. Har varit ute en lång stund och sökt motiv genom kameralinsen. I och för sig ingen konst att hitta när precis allt är förgyllt av vackraste iskristaller. Skruttarna efter förra sommaren bär visar sig som vackraste iskristallblomster och varenda gren i minsta buske är en skönhet. Jag har krupit runt på knä och legat på rygg för att få fina vinklar. Ännu håller jag på att lära mig min nya kamera som har oändliga möjligheter. Funderar på att gå en fotokurs som börjar om några dagar. I dagsläget handlar lyckade bilder mer om tur än skicklighet och det vore ännu roligare att fota om jag hade kunskap nog att styra resultatet lite mer.
 
 
Otaliga gånger har jag bestämt att söndagar ska vara vilodagar då jag bara finns till och tar hand om mig själv men jag tror inte att jag har lyckats fullt ut en endaste gång. Så fort jag slår mig ner hittar mina ögon någonting som ska ställas tillbaka på sin plats och vips är jag igång igen och har glömt föresatsen. Jag har varken läst eller lyssnat på böcker på flera månader och det saknar jag. Planen var att fixa Storytel för en ringa kostnad per månad och därmed få tillgång till nästan vilken bok som helst. Har till och med inhandlat hörlurar för ändamålet men inte fått tummen från det omtalade hålet. 
 
Hur som helst är det underbart att vara pensionär och faktiskt äga sin tid och snart är det vår igen med solvärme, takdropp och fågelkvitter. Underbart!