Pälsväder

 
Glad att jag köpte ett extravarmt täcke på Ikea för en tid sedan. Glad också för yllepläden min föredetta svärmor vävde till mig. Båda behövs.Tacksamhetens tanke.  Idag har jag nitton grader inomhus och det funkar när man är i rörelse men sittande blir man fort nerkyld trots fleecekallingar och fleecetröja. I morgon ska det vända mot uthärdligare temperaturer. Småfåglarna har fått mat och flockas i skydd under cembratallen. 
 
I gårkväll var tanken att åka på infomöte för en fotoklubb som ska bildas på orten. Är sjukt sugen på att vara medlem för att lära mer och få inspiration av andra. Tyvärr var det alldeles för kallt för att våga sig ut med min bil som har blivit kinkig när det är kallt. Antingen är det batteriet eller också är det glödstiften. Får kolla upp när vädret är uthärdligt. 
 
Istället för fotoklubb gjorde jag en årsredovisningen för min ena huvudman. Alltid pressande att se om summorna stämmer i slutändan och det gjorde de så när som på en hel krona för mycket. Blir öresjakt om en stund och sedan ska jag fortsätta med nästa årsredovisning.