Minnen

Gardenparty i Portland USA för faster Mia som fyllde 70 år när vi var där på 70-talet.
 
Suttit flera timmar och sökt foton till min bok. De flesta har jag samlade på ett minne sedan flera år men några känns inte viktiga längre och nu med några års perspektiv på innehållet vill jag ha med andra foton som tillför texten en extra dimension. Har lyckan att ha många foton från uppväxten tack vare att mamma tog oss tidigt till fotografen och pappa fotograferade oss med sin lådkamera i olika situationer hemma på gården. Synd däremot att när mina barn fotograferades var jag bakom kameran så det finns knappt ett foto med mig och barnen mer än när vi en enda gång var till fotografen.
Många goda minnen av nära och kära. Svårt att välja bland alla tusentals foton. En del foton som jag skannat för många år sedan har dålig kvalitet och de ska jag söka fram igen och göra ett ny skanning. Ett ganska tidskrävande jobb.