Kall men trevlig dag

Idag bländades jag av solen som var stor och rund rejält ovanför talltopparna borta vid horisonten. En härlig känsla även fast utetermometern visade nästan tjugo minusgrader.
Skjutsat och hämtat barnbarn och fick på köpet god hjälp av matlagningsintresserad tolvåring. Vi lagade rostade rotsaker bestående av sötpotatis, lök, potatis och morötter. Därtill fixades en köttfärslimpa innehållande finstrimlat bacon och en gnutta rosépeppar som extrakryddor. Såsen blev dessutom supergod. Vi hade också rostad paprika. Det blev ett hopkok av vad kylskåpet hade att erbjuda. Mina middagsgäster, sonen och tre av mina barnbarn, åt sig mätta och jag fick en trevlig stund plus en rejäl disk.
 
 
 
I kväll har jag tittat på teves Allsångshopikok från förra sommaren. Hehe och ja vi kvinnor från Kalix var minsann också med och sjöng för glatta livet. En rolig upplevelse tillsammans med vänner och massor av positiv respons inte minst i Aftonbladet.
 
(Aftonbladet)