Hyfsat bra dag

Min första segelbåtstur
 
I dag tog jag tag i en sak som jag åtagit mig och som legat som en blytyngd i min hjärna. Överraskande nog löste sig allt över förväntan. Däremot att sitta i telefonkö är pest men skam den som ger sig och idag lönade det sig dessutom med flera tusenlappar.
 
Min bil startade också överraskande lätt så att jag fick gjort bort ett angeläget ärende. Däremot visar utetermometern -20°C och isande kalla vindar blåser från nord. Gissar att det temp och vind tillsammans blir runt trettio grader. Kändes som att asiktet frös till is på de få minuter jag slängde ut lite fågelfrön. Hettar fortfarande högröd i ansiktet efter flera timmar.
 
Känner mig nöjd med att allt juligt är borta och att huset är något så när dammråttefritt. Idag blir det Bullens varmkorv till middag med massor av senap.