Fredag hela dagen

Drömmer om sol och värme och en rejäl portal som håller för väder och vind.
 
 
Dagen bjöd på blå himmel och strålande sol men lite väl många minusgrader. Bara försett lungorna med frisk uteluft den stund det tog att fylla på frön och spika upp ett styckte grisfett på ett träd till småfåglarna. Har känt mig trött hela dagen beroende på att jag låg och såg teve alldeles för länge i natt och sedan hade svårt att somna. Somnade inte förrän vid halv fem och väcktes av den fyrbenta väckarklockan redan vid åttasnåret. Glad att det numera inte är värk som stör nattsömnen. 
 
Har hamstrat flera kilo billiga apelsiner den senaste tiden och idag plockade jag fram köksassitenten och presstillbehöret som legat otestat. Funkade hur bra som helst och var dessutom lättdiskat. Nu har jag ett antal burkar i frysen med färskpressat att njuta av. Just i denna stund är jag jättesugen på en god middag med mycket kryddor och salt. Kanske en irish coffee till efterrätt om lusten håller i sig.