En dag med förhinder

 
Idag hade jag planerat att ge julgranen en ny uppgift utomhus men annat kom emellan. I gårkväll exploderade nämligen bakrutan i min bil och hela bilen blev nedlusad av glassplitter. Kan säga så mycket som att det inte berodde på mig. Mot mina principer kördes bilen in i garaget för att dammsugas minutiöst. Idag teipade glasfirman fast en plastskiva och jag har skurat garaget och burit tillbaka alla saker. Avskyr att få in billukt i huset så därför får bilen stå ute.
När allt som följde med glasröjningen var klart tänkte jag ha julgransplundring men barnbarnet tyckte att jag kunde vänta då det är såååå mysigt. Så klart kan jag vänta då den inte ens barrar och visst tycker även jag att det är mysigt speciellt idag då termometern har krupit ner till tjugogradersstrecket. Brrr. Har hängt ut en massa fågelmat till mina vänner småfåglarna och det verkar uppskattas.