Blomfadäsen

 
Igår skickade jag och dottern en stor blombukett till barnbarnet som fyllde år. När jag gjorde beställningen sa jag tydligt vilka blomster vi ville ha och vilka färger. Barnbarnets blomfavoriter så klart. Hon hämtade buketten på blomsteraffären i Umeå och det var inte alls vad jag hade beställt. Jag blev gråtfärdig av besvikelse. Det skulle vara anemoner och ranunkler i vitt, rosa och lila men i den här buketten var det rosa rosor, limefärgade nejlikor och vita chrysantemum. Så trist när vi ville överraska med något helt annat.  Nåja i morse åkte jag till blomaffären här i Kalix som hade förmedlat beställningen och de fixade genast så att barnbarnet får en ny bukett med favoritblomstren under nästa vecka. Blomaffären i Umeå hade missat direktiven. Blev så glad! När jag åkte mot affären tänkte jag att det nog var gnälligt av mig att klaga men när jag åkte hemåt kände jag mig så nöjd och nu behöver jag inte gräma mig i flera år. Om man bara pratar så löser sig det mesta och personalen på blomaffären var glada och hjälpsamma.
 
Här sitter jag nu nybastad med smörgåstårta i magen och ett glas irish coffee framför mig och hoppas att det ska bli något att se på teve.