Knallar på

Kallt och grått. Har plockat ihop, torkat bort katthårsspya och funderar jag på om jag ska gå ut och bära fram stegen så att jag tar mig upp på garagetaket. Tanken är att skotta bort snön medan det bara är några decimeter vilket är betydligt lättare än när det hinner bli bortåt en meter som i fjol vinter. Numera när jag äntligen är i den fas i livet då den mesta tiden består av egentid finns det ingen anledning att stressa. Däremot blir jag superstressad inombords och totalt orkeslös så fort det ställs krav på att jag ska göra något av typen "ställa upp" en viss dag eller tid. På det området har jag gått in i väggen och fastnat för evigt. När jag kan "mora" på i min egen takt är tillvaron toppenbra oavsett väderlek. 
 
 
 Nu är 60 m² garagetak snöröjt. I och för sig var det bara fyra decimeter snö och egentligen behövde jag inte skotta nu men jag vet att den dag om en månad då snön har vräkt ner är jag glad för de decimetrarna mindre när det är dags att dra upp snöräven igen. Det var skönt att tanka frisk luft och vackert att se den snötäckta tillvaron uppifrån. 
Nu när jag hämtat andan ska jag unna mig en semla som belöning för dagens insats. I kväll väntar trevligheter med kamerakunskap i fokus.