Min fredag

 
 
Idag har jag färdigställt omklädningen av fåtöljen jag fick helt gratis från en vänlig person på facebooks säljsida häromdagen. Har kvar att sy några stygn på baksidan men till det behövs en böjd nål som ska inhandlas i morgon. Mitt bidrag är inte av det proffsiga slaget utan mer ett provisorium som får funka tills till dess att det går sönder. Fåtöljen är liten och söt och i perfekt höjd för oss kortbenta.
Det är kyligt och grinigt utomhus så jag har mest hållit mig inne stugvärmen. Städat lite och plockat fram mina stora och ylligt sköna julmattor. Planen är att göra bort allt julbak och städning innan resterande julsaker tas fram. Anisbördsbaket osar och mjukkakebaket mjölar ner så det lär krävas en omgång med skurborste och trasa efteråt. Därefter ska jag bara julmysa med glögg och godsaker.
 
 
Mina kära vänner har trevligt i huvudstaden och det känns så konstigt att inte vara där tillsammans med dem men jag tröstar mig med att vi ska ha lite julaftonsmys med klappar och godricka när de kommer hem. Längtar!