Min dag

 
Igår kom ett förtida julklappspaket innehållande en adventskalender för stora flickor. Bakom varje lucka överraskar miniförpackningar av handkräm, schampo, lotion och mycket annat. Jättekul! Tjuvöppnade lucka ett redan i gårkväll och fick en härlig citrusdoftande handkräm. Ska försöka hålla mig från att öppna lucka två till i morgonbitti. "Du har väl inte öppnat alla luckor redan? frågade barnbarnet. Undrar vad hon tänker om sin mormor. Det ska erkännas att lusten fanns där men nu är jag som sagt en stor flicka och kan vänta. Minns att jag brukade tjuvkika under lucka 24 när jag var barn och fick en glitterbeströdd adventskalender. Oftast största och finaste bilden på självaste julafton.
 
Idag har mina vänner åkt iväg på julresan till huvudstaden och jag är hemma. Känns pestigt. Flygresan har jag visserligen betalat men pengar för själva vistelsen lyser med sin frånvaro så det var bara att stanna hemma och bita i det sura äpplet fast visst svider det. Nåja om ett drygt halvår är det dags för sommarresan och då baske mig ska jag vara stadd vid kassa på ett eller annat sätt. Vännerna har skickat en bild där de är och dric... menar äter middag med våran ständige taxichaufför som har förgyllt våran tillvaro under många resor. En superkille med stort och varmt hjärta. En sommar blev vi hembjudna på fest till honom och hans vän. Jättetrevligt även om minnet har sina luckor allt eftersom kvällen fortskred. Som sagt en jätterolig kväll.
 
 
 
Just i skrivande stund sussar mina vänner i den pyttelilla lägenheten där man med hjälp av skohorn rymmer oss alla fyra med resväskor och luftmadrasser men när det gäller hjärterum så är det enormt rymligt. 
 
 
Ja ja livet går inte alltid på räls men jag har gott hopp om att ta mig upp på spåret igen och då banne mig ska jag köra så det ryker.