Lilla julafton hos mig

 
Idag har sonens familj varit hos mig på lite förtida julaftonsfirande. Barnen klädde julgranen med alla gamla och färggranna saker som fanns i jullådan. Det mesta av mitt julpynt har hängt med från tiden då mina barn var små. Dessvärre barrar granen något enormt. Har redan barr överallt i huset.

 
Vi har ätit ett minijulbord bestånde av köttbullar, janssons, skinka, prinskorv, löjrom, räkröra och ägghalvor. Därtill julmust och hembakt bröd. Som dessert blev det glass, hallon och grädde plus gofika för den som orkade.
Tomten råkade komma precis när jag var ut på en liten joggingrunda ... Älskar att tomta. Helt underbart att se sina kära genom tomtemaskens ögonhål. Det blev en mysig och varm stund med skratt och bus. Är jättenöjd. Tomten lämnade även paket till mig och i ett av dem var det en snygg brandsläckare och det är verkligen något jag många gånger tänkt köpa men varit för snål. Nu ska jag läsa bruksanvisningen så att jag vet hur den fungerar om olyckan är framme.
 
 
Ja det var min dag. Disken är borta och jag har hunnit se Barnmoskorna i East End. I morgon är det dags för lilla julafton med vänner fast då blir det ingen julmat utan annat som vi alla fyra gillar.