Kallt

 
 
I kväll visar utetermometern -20ºC brrr  och inte alls kul med tanke på elräkningen. Önskar att jag hade en vedkamin både för värmen och mysets skull. Den dag pengar trillar in på mitt konto ska en kamin installeras och ett lass färdigkluven brasved beställas. 
 
Idag har jag bakat några kaksorter efter mammas recept. Mamma var jätteduktig på bakning och det jag bakar blir aldrig lika fint eller lika gott som hennes fast jag använder samma recept. Gissar att mamma inte följde recepten slaviskt utan satte sin egen touch på bakverken. Om någon dag ska syrran och jag baka anisbröd tillsammans. Det blir spännande att se om fritösen vi köpt fungerar som vi hoppas. Jag har inte nerver för att hålla tillräckligt hög temperatur på cocosfettet om jag har det i en panna på spisplatten. Är livrädd för att det ska börja brinna. Mina tidigare ansibrödsbak har oftast hamnat ute hos småfåglarna då bröden dragit åt sig för mycket fett på grund av för låg temp på cocosfettet.