Innedag

Har knallat på i lugn takt och lyckats julstäda övervåningen. I och för sig har jag glest med möbler men det blir ändå damm och en massa katthår. Burit ner några otympliga saker som myggfönster och en sänggavel till förrådet. Lyckades också skruva ihop en hylla till gästrummet för barnbarnets kläder. Konstigt nog har jag aldrig lyckat få till en enda garderob på övervåningen, kanske beroende på att det är snedtak och därmed kräver viss snickarkunnighet.
 
Har ont i min fot efter ett missöde i mörkret ute i förrådet.Kommer att tända lampan hädanefter. Dessutom har en framtand gått sönder. Lär kosta en skön slant och det har jag inte så det är bara att finna sig i sönderfallet. Tills vidare har jag limmat fast biten med superlim. Det är toppen att vara pensionär, ja faktiskt ett helt underbart liv, förutom den usliga pensionen som är en stor skam för landet Sverige. Jag har inga pengar men jag har så mycket annat av det som är viktigast i livet, nämligen vänner, nära och kära som jag älskar. De är min rikedom som ständigt förgyller min tillvaro.