Bara trevligheter

 
 
I kväll har lilla julafton med vännerna gått av stapeln. Som alltid många trevliga paket med fint och användbart innehåll bland annat en gosig mysdress, superfina hemstickade yllesockar med långa mönstrade skaft, sköndoftande dusch- och kroppslotion, ädelstensprydd väskhängare, hemgjorda chilichokladpraliner, julig kaffebricka och en tjock bunt veckotidningar. Jag bjöd bara på varma mackor och maffig glasskaka till kaffet men vi hade ändå trevligt som alltid när vi träffas. 
 
 
I morgonbitti kommer syrran och då ska vi baka anisbröd tillsammans men sedan är bageriet stängt för en lång tid framöver. Just nu känns det som att jag skulle behöva köpa en åtstramande korsett. När baket är bortstädat ska jag ha lite hemmspaaktivitet och därefter ska jag gå helgdagsklädd och bara mysa, smutta på glöggen och invänta mina efterlängtade julgäster.