Lördagstankar

 
 
 
Inget önskeväder idag när man planerat för en tur till hallonljungen. Istället röjde jag upp här hemma och paketerade den billiga stinkande kattsanden dofttätt för vidare transport till soptippen. Den dyra Ever clean är utan tvekan bäst. Kattpissdoften är vedervärdig och omöjlig att dölja.
 
Känner mig en aning missmodig när jag ser allt som behöver göras i mitt hus förutom den vanliga städningen. Ingenting av det jag hade planerat för sommaren har blivit gjort i brist på pengar. Bara en utefärgburk kostar tusen kronor. Nästa sommar hoppas jag ha lite slantar på kontot om inte annat får jag väl börja prostitutiera mig på något sätt. Vikariat i grundskolan lockar inte alls, blir bara ledsen av att se alla barn som far illa i stora grupper med för få vuxna. Ingen vuxen skulle orka med det dagens barn får stå ut med. Inte nog med en stökig skoldag utan sedan ska de orka med fritids i ännu större grupper med andra trötta barn till dess att föräldrarna slutar sina jobb. Sedan väntar middag, fritidsaktiviteter och läxor. Barnmisshandel är ett lindrigt ord i sammanhanget. Föräldrarna har det inte heller lätt med allt de ska hinna med förutom jobb, barn, motion och nu ska de dessutom springa runt och jaga pokémonmonster. 
 
När regnet öste ner som mest gjorde jag en stor bulldeg. Nu ligger åttio småbullar och två längder färdiggräddade, allt annat än snygga då degen var otroligt jäsvillig. Disken är borta och bara paketering kvarstår. Snart kommer kaffegäster så det blir en trevlig avslutning på den här regniga dagen.