Inget speciellt

Ibland tar livet liksom ett långt andetag då det inte händer något speciellt och så har det nu varit i några dagar till i gårkväll då jag ställde till med bullbak och tappade en ugnsplåt på vänstra stortån. Idag är tån och området runt omkring blått och ömt. Kan röra tån så inget är krossat. 
 
Det finns hur mycket som helst att göra både utomhus och inomhus. Mina fönster är förfärligt skitiga men ska försöka stå ut till dess att löven fallit. Min stora blomrabatt ska grävas om och en del växter flyttas. Har till exempel en ljuvligt rosa pion och intill en massa knallorangefärgade liljor och de passar inte alls ihop och dessvärre blommar de samtidigt. Liljorna ska få flytta till en gulorange rabatt. Kanske börjar jag med rabatten redan idag om bara min onda stortå inte bråkar alltför mycket.
 
Borde också titta över skicket på tätningslisterna i mina fönster innan vinterns nordanvindar viner runt knuten. En ny postlåda ligger och väntar på att bli uppsatt. Den gamla är lagad med silverteip och håller inte tätt när det regnar. Har sågat till och målat en träställning som ska ner en bit i jorden och där tog det stopp. Ser framför mig hur ställningen lutar än hit och än dit. När jag börjar tänka på allt som ska göras inser jag att det återigen är dags för en att-göra-lista. Det brukar funka bra i det här huset.