Vardag igen

Vaknade tidigt som vanligt numera efter en god natts sömn. Det nya insulinet har verkligen funkat superbra. Inte en endaste sockerdipp nattetid. Efter många år med en gnagande oro för om jag tagit för mycket, eller för lite insulin, sprutar jag nu in samma dos varje kväll och det funkar klockrent. Dessvärre har jag ökat i vikt. Insulin är ett riktigt fettbyggarmedel. Det finns insulin som tvärtom ger viktnedgång men det anses för dyrt för att skrivas ut till oss oviktiga medelsvenssons. Kan inte låta bli att undra om till exempel drottning Silivas läkare skulle skriva ut ett recept på insulin som ger henne flera extrakilon i ett huj. Knappast. Kostnadseffektivitet gäller nog bara underklassen. 
 
Trappmåleriet går framåt. Ska alldeles snart åka iväg och köpa mer färg. Har ett eller mest troligt två varv kvar att måla innan det är heltäckt överallt. Min arma kropp har bryskt väckts från vinterviloläget och det känns minsann. Värst är högeraxel och arm men även akilleshälen som i mitt fall består av leden där foten här som högst. Skitont. Kan knappt gå när jag suttit en stund.