Måndagskväll

Legat pall men vaken framför teven och sett Fråga doktorn och Halv åtta hos mig som denna gång är inspelat i Kalix. Maten verkade god så jag blev vrålhungrig och har nu stoppat i mig vad kylskåpet kunde erbjuda. Det blev onyttigheter i form av en stekt franskskiva vänd i socker och kanel ..... min variant på fattiga riddare. 
 
I fråga doktorn pratade de bland annat om vikten av att vardagsnjuta och det är ju precis det jag gör hela dagarna men tiden rusar ändå iväg alldeles för snabbt. Idag frestade dock trapprenoveringen på mina nerver när jag skulle skruva i några långa träskruvar och det gick hopplöst tungt. Den långa biten i ledstången var svårhanterlig och nu inväntar jag första bästa besökare som får bistå med en hand så att det inte blir repor på allt nymålat. Morgondagens plan är att börja skära ut mattbitarna. Inte helt lätt då alla har olika format.
Jag trodde att trapprenoveringen skulle ta typ tre eller fyra dagar och nu är jag med råge inne på andra veckan.