Måleriet

Spöregn i stort sett hela dagen fram till för en liten stund på kvällskvisten då solen förgyllde tillvaron. Skyndade att ta ut mina fyrbenta älsklingar som verkligen inte uppskattar att bli blöt om tassarna. Själv fick jag också frisk luft vilket var välbehövligt efter en heldag med målarpensel i alla möjliga och omöjliga ställningar. Slagit i huvudet flera gånger. Nu är vartenda skrymsle i trappan grundmålat, över, under, bakom och framför. Måste tillstå att jag känner mig nöjd så här långt. 
 
I morgon är det dags för första färglagret. Hoppas att det räcker med två strykningar men jag målar ganska tunt så det lär bli tre. Det här med hur tjockt man målar kan jämföras med att en del virkar löst och andra hårt. Och på tal om det så ska det virkas en sommarhatt till ett speciellt tillfälle när trapperiet är klart. Mina vänner ska också virka. Många många år sedan jag hållit i ett handarbete. Vi måste nog planera in virkmöten.