Uppe före tuppen

En lång, intensiv och bra dag lider mot sitt slut. Steg upp halv fem och och agerade flygtaxi till Kallax redan halvsex. Hemma igen före åtta och sedan har allt gått i ett. Har gjort arbetsekg på lassa för att utesluta kärlkramp eller något annat otrevligt vilket jag gruvade mig för då jag trodde att jag har världens uslaste kondis. Svävade ut från lassa med besked om att kondisen är betydligt bättre än medelvärdet för min åldersgrupp. Jippi!
Nästa jippi och halleluja var när jag körde iväg från bilprovningen med ett helt blankt papper. Inte ens en kommentar. Två år i rad har då min väl inkörda dieselkärra klarat sig felfritt. Inte illa efter nästan 40.000 mil. 
Med en euforisk känsla bakade jag sedan äppelpaj med äpplen från egna trädet och stekte fläskfilé och gjorde en supergod pepparsås som bjöds till grabbarna Axel, Robin och Esko.
Nu är det bara disken kvar och euforin har lagt sig men jag är sjukt nöjd med dagen.