Sommardag

Denna dag som är förknippad med så många tråkigheter ute i världen och här hemma har idag bjudit på strålande sommarväder. Jag har varit utomhus hela dagen. Snälla och trevliga grannarna Joel och Lea har bjudit på kaffe med gofika och därefter hade jag energi nog för att rengöra och städa bort fontängrejorna. Gurkplantorna fick också flytta till komposten. Sedan skrapade jag bort lös färg på garagegaveln och målade grundfärg. Inte precis rätt tid på året men shit jag har inte fått gjort det tidigare och panelen måste hur som helst bytas inom något år. Skönt att de lite mer kontrollantbenägna grannarna var bortresta.
 
Nu ska jag ladda för morgondagens hedersuppdrag nämligen att vara barnvakt till barnbarnsbarnet. Älskad och underbar liten dam med bra krypfart och stor undersökarlust.