Vinterkänsla

 
Det är bara att inse att vintern är nära. Den senaste veckan har gräsmattorna i skuggläge varit frostigt vita hela dagen. Utomhus är allt bortstädat och redo för kung Bores kyliga grepp. Kvar är bara att byta plats på snöslungan och gräsklipparen ute i bodan. Äppelträd och syrener har ännu inte fällt sina löv så de får jag väl kratta ihop när det blir dags om inte snön hinner före. 
 
Hösten är för mig en upprensningens tid så det har blivit många lass till soptippen med allehanda skrot. Just nu håller jag på att sortera i min vykortslåda. Gissar att det handlar om minst tusen kort. Det är allt från julkort till födelsedagshälsningar. På de äldsta, alltså före 1967, hette jag Gunilla Johansson. Nu hamnar åtminstone 90 procent i skräplådan. Många vackra frimärken som numera inte har något värde enligt sökningar på nätet. Hittade även kort med mammas handstil och andra kära i min närhet. De sparas så klart i nostalgilådan.
Efter vykortslådan står lådan med handskrivna brev i tur. Den lådan lär ta tid då jag kommer att läsa igenom allihop för att bara spara de allra viktigaste. 
 
Livet rullar på och jag försöker hänga med. Idag är ännu ett oskrivet blad. Vädret ser ut att bli superfint. Kanske en åktur med kameran redo.