Vart försvann den här dagen?

Hade lite svårt att somna efter gårdagens dramtik så jag vaknade först halv tio i morse när barnbarnet ringde för en pratstund. Strålande sol och ganska skönt utomhus så jag har strosat runt lite, haft kaffefrämmande och lunchgäst plus allt möjligt annat. Middagen kom dock rykande varm in genom ytterdörren. Supergod laxlåda kryddad med bland annat västerbottensost. Nam nam. En godispåse ingick som dessert. 
Egentligen var dagens plan fönsterputsning men det hoppade jag till förmån för kaffe, skratt och prat. Klokt val tycker jag.
Dagens insats är att en pall har blivit lagad med både lim och fastskruvad metallvinkel. Det blev inte snygtt men får duga. Den har varit lite farlig och glidit isär mer än en gång. Ingen höjdare att falla i golvet i min ålder.
Nu är det bara sex dagar till dagen P, alltså pensionsutbetalningen.