Städflow

 
 
 
Gick ut med katterna tidigt i morse. Sol på himlen, frostglitter i gräset och en förfärligt kall nordanvind. Korthåriga Ida ville snabbt in i stugvärmen medan Emil härdade ut en stund längre. Alltså blev det en innedag även för min del. Fortsatte med förrådsröjningen. Har kört flera resor till soptippen med fullproppad bil. I kväll kom även Esko och hjälpte mig bära och köra iväg ett stort och tungt furuskåp som tack och lov gick att dela i två delar plus en gigantiskt tung elmangel. Skönt att bli av med eländena. Trots att jag tömt och slängt massor av stora kartonger är hyllorna fortfarande fyllda. Fattar inte var jag gör fel. Den förut jättestora lådan märkt MINNEN är numera tunn men innehåller ändå många nostalgiska saker. En gammal Femina från januari 1963, dåtidens ungdomstidning Bildjournalen och filmstjärnekort plus en liten notis om att jag minsann var bingoexpert och det stämde då banne mig inte. Jobbade en tid på norrbottenskuriren. Ve och fasa jag på en borgartidning. Vad gör man inte för pengar.  Nåja, det finns flera lådor med brev, vykort och fotonegativ från hela mitt liv plus några lådor med mammas handarbetsmönster. Insåg att hyllmetrarna med lådor märkta JULSAKER var omfattande trots att jag verkligen inte hör till dem som överpyntar.