Morgonfunderingar

 
Vaknade tidigt och sträckte ut en bra stund innan jag satte fötterna på golvet och styrde mot kattmat och kaffebryggare. Lillkatten är hysteriskt sugen på blötmat på morgonen så hon är alltid första prio. Därefter är det kaffe i lugn och ro med nöjda katter som stryker kärleksfullt kring fötterna.
 
Jag är lycklig över att få vara pensionär och kunna ta hänsyn till vad min kropp orkar med. Så har det minsann inte alltid varit. Mitt livs jobbigaste år har satt sina spår och idag är jag irriterande känslig för stress i alla dess former. En liten småsak som måste göras kan kännas som ett berg att bestiga och göra mig utmattad på en sekund. Alla åtaganden som styr min tid är förödande förutom fest och umgänge. Numera är jag ytterst medveten om vad som är viktigt och skiter fullkomligt i sådant som jag upplever bara är glans och yta. Vi männsikor är olika och det köper jag. Var och en är sin lyckas smed.