Lördagskväll

I kväll skulle det inte bli någon sovstund i tevesoffan eftersom den sköna slummern får mig att vända på dygnet och det vill jag inte. Nej upp med tuppen är bäst i långa loppet. När tröttheten slog till betämde jag mig för en sväng ner på stan och möttes av olycksbådande blåljus och många utryckningsfordon. Otäck känsla. Hoppades att det var en filminspelning på gång men dessvärre hörde jag att det var en ung mopedist som blivit påkörd. Enligt nättidningen hade han skadat benet och jag hoppas verkligen att det "bara" är benet. Otäckt med olyckor.
 
Idag körde jag hårt med fönsterputsningen så nu är det gjort för den här gången. Råkade klippa av ena gardinlängden lite väl mycket men i dessa orostider är det en skitsak av oansenlig betydelse. Sonen har bytt till vinterdäck på min Astra och Esko har sågat bort en mindre vacker trädstubbe som jag egentligen borde gräva upp men det får bli nästa sommar. Känner mig nöjd med dagen.