Järn och barnbarn

Så är järntankningarna över för den här gången och nu hoppas jag få känna mig pigg riktigt länge. Gick raka vägen från hälsocentralen till apoteket och köpte multivitaminer och mineraler för kvinna 55+. Ska försöka att äta järnrik mat och c-vitamin i anslutning till måltiden för att kroppen ska ta upp så mycket järn som möjligt. 
 
Idag lagade jag tacomiddag med allehanda tillbehör för sonen, tre barnbarn plus en kompis. Lättglass och varma hallon till efterrätt. Alla åt sig nog mätta. Bara den medföljande hunden som inte fick äta sig mätt eftersom grabbarna påstod att den fiser natten lång av våran mat.
 
Barnbarnen lockade ut mig på en promenad i grannskapet. Det var skönt och välbehövligt men insåg till fullo att min kondis är alldeles för usel. Måste börja träna upp inför julresans strapatser.
 
I morgon väntar volontärarbete. Spännande.