Vintervitt

Hela världen utanför fönstret är vitklädd och dagen känns ljus trots att det fortfarande är helmulet. En av grannarna har bland massor av andra ljuskällor tänt ett jättestort ljusträd som lyser väldans starkt. Sagolikt vackert. Själv har jag av ekonomiska skäl bara tänt utebelysningen de gånger jag väntar gäster, men snart ska jag slösa och tända en utegran. Har sett ut en hyfsat stor och fin. Tar kanske en tur med sågen idag.
 
Fick en uppmaning på facebook att lägga ut fem bilder på mig själv som är äldre än femton år. Trots alla tusentals foton som jag har i album var det inte det lättaste då jag oftast befunnit mig bakom kameralinsen. Några hittade jag men bara ett enda där jag är tillsammans med båda mina barn och det är taget i en fotoateljé. Barnen och barnens pappa är däremot förevigade på hur många bilder som helst. Så många minnen dyker upp när man bläddrar i fotoalbum. Bakom bildernas leenden finns betydligt mer än glädje och lycka. Plojbilden här nedanför från 80-talet skulle kunna vara upphovet till en hel bok. Minns att jag var superstressad över att jag inte hunnit göra någon storstädning inför sommaren. Fönstren oputsade och hela huset dammigt och grävigt. Fick karlahjälp och vips var det klart.