Vintersol

Äntligen fick vi en kort glimt av vintersol från nästan molnfri himmel. Skyndade ut med katterna som dock inte var lika exalterade som sin matte. De ville snabbt in igen medan jag stannade ute och surrade med en av grannarna tills kinderna glödde röda av snålblåsten. 
Har glömt att ta mina mediciner en dag eller två och det märks i knoppen och kroppen. Känner mig seg och obekväm i största allmänhet. Nåja det rättar väl snart till sig om någon timme.
Flera projekt står på tur. Först sprutmålningen och mellan varven ska jag försöka skriva lite text till fotona i barnbarnens fotoalbum. Passande vintergöra en stund då och då. På ett sätt är det bra att jag inte skrivit text i de senaste albumen då jag inser att en del foton behöver plockas bort då de är kaka på kaka eller har för dålig kvalitet. 
Den senaste veckan har jag rantat omkring varendaste dag så nu ska jag hålla mig hemmavid och få gjort det som ska göras. Konstigt att tiden känns knapp fast man är pensionär och äger all sin tid.