Trolleri

Nä sprutmålning av tak var inte trolleri á lätt och snabbt som jag hade förväntat mig. Att stå på stege och samtidigt röra armen väldigt sakta för att få jämt resultat, och då menar jag väldigt sakta, ger snabbt mjölksyra i armarna. Trots allt målade jag precis allt trä innan jag avslutade och rengjorde sprutan. Har sedan sovit en medvetslös sömn och vaknade först halv elva. Högerarmen och axeln är inte riktigt med idag. Kunde knappt lyfta kaffekoppen till munnen. Nåja det går över när jag snart fortsätter med täckfärgen. Ska ge sprutan en chans till men om det är lika jobbigt med täckfärgen övergår jag till roller och pensel. Vitt och fint blir det så det är mödan värt. Taket känns redan en meter högre. Ska bli roligt att förändra möbleringen när allt är klart.
Färgsprutan kommer jag nog att använda till att måla om mindre saker som stolar och dörrar. Nästa etapp i måleriet blir sex innerdörrar.