Ordning och reda

Som alltid när jag har några dagar som ska spenderas på annat än hemjobb så städar jag huset och tvättar all tvätt som samlats så att allt är i ordning. Ja jag vet det är lite sjukt men jag har alltid varit ett kontrollfreak vad gäller det yttre i mitt liv. Det finns inga nackdelar eftersom det blir ordning och reda och det mår jag superbra av. Om det är något jag är bra på så är det ordning och reda. Kanske började det redan när jag som liten flicka sorterade alla knappar i fasters knapplåda eller småpengarna i äggkassans plåtburk. Att andra har stökigt och oreda berör inte mig. Andra får ha precis som de vill och trivs med. 
 
Dagen har varit strålande vacker och skön. Otroligt med tanke på att det är den fjärde november. Grannen riggade adventsgranen och jag stod och njöt i solvärmen medan katterna fick sin morgonluftning. Idag kokade jag palt tills barnbarnet kom från jobbet och skickade med några matlådor.