Fredagsresa

I mörkret intill mig strålar den nyinköpta adventsstaken som jag tänt en vecka för tidigt. Jag brukar ta fram adventeriet helgen före advent för att göra mörkret lite mer uthärdligt. 
Idag fick jag följa med på en luleåresa för att köpa färgsprutan. Barnbarnet glömde så klart att ta med deras som jag skulle få låna. Nu har jag en egen och det är nog bäst. Ska bli spännande att se hur bra sprutan fungerar. Första objekt blir hallens tak och väggar. Pö om pö ska alla furutak och innerdörrar bli vita och fina. Är så less på all gulnad furu som liksom får det att kännas lågt i tak. Det blev jättestor skillnad i köket när jag hade målat taket och tapetserat väggarna. Luft och rymd på en gång. Största jobbet med sprutmålning är nog att täcka in allt med plast så att inte hela huset blir fullt av färgdamm. I morgon ska jag börja tömma, rengöra och täcka.