Utedag

Idag blev hela tomten krattad och redo för nästa steg i vårbruket. Hittade även en lite svartrostig klätterställning på en affär till fina rosa klätterrosen som överlevt vinterkylan. Sonen och barnbarnen åt tacomiddag med mig och dottern och ett barnbarn kom till kvällskaffet med nybakad crossiant. Det är verkligen inte synd om mig som har så många nära och kära i närheten. Saknar bara de två äldsta älsklingarna som har en alldeles speciell och stor plats i mitt hjärta.
Så här på våren är min kondis alltid urusel och det är både äckligt och frustrerande att svettas som en gris så fort jag gör något som kräver lite energi. I morgon blir det nog städning av utebodan. Snöslungan får flytta längst in under hyllan och gräsklipparen hamnar närmast dörren och bäst av allt är att lägga fram alla trädgårdssaker redo för blommor och fontäner. 
Nu väntar tevesoffan och förhoppningsvis något bra teveprogram.