Typiskt mig

Natten lång smattrade regnet på taket och jag insåg att det inte skulle bli den utedag jag hoppats på. Istället åkte jag iväg till Ikea i Happis och inhandlade två nya kökslampor modell klot och vit klädsel till Ektorppallen. Hemma igen ringde dottern och bjöd på ungsstekt lax. Jag stoppade fötterna i ett par skor och hastade snabbt iväg. 
- Vad snygga skor du har idag, sa dottern skrattande. Jag tittade förvånat ner på mina gamla väl ingådda och insåg att det nog var tur att jag valde bort efterrättsglassen jag hade tänkt åka och köpa. 
 
När man har skor som har dryga tio år på nacken så är de säkerligen formade efter ägarens fötter därav märkte jag ingenting. Liknande har hänt mig förr men det är länge sedan men den gången hann jag till affären. Efter upptäckten sprang jag hela vägen hem med kassarna då jag inbillade mig att det inte skulle märkas lika lätt om fötterna var i snabb rörelse. Gud så dumt.