Söndag

Himlen liknar en gråväderstavla och vinden kommer fortfarande norrifrån. Alltså inget drömväder för den som vill vara utomhus. Började istället dagen med att sy klart de tre fuskrullgardinerna till köksfönstren. Nu fattas bara krokarna som de ska hänga i. Därefter hoppade jag i bilen och drog iväg till dottern där jag greppade en kratta och gjorde henne sällskap i kratteriet en stund innan hon bjöd på lunch. Hips vips bestämde vi oss för att åka iväg och motionera ... kanske inte på de traditionella sätten men vi har i alla fall spatserat ett antal timmar och blev rejält trötta på kuppen.
På hemvägen höll vi på att krocka med en bil som av någon anledning missade ett trafikhinder där det bara ryms en bil och i det här fallet var vi nästan förbi hindret när den andra bilen körde in i de höga kantstenarna på sin sida där vägen avsmalade till en fil. Pang och punktering för den andre bilföraren medan vi glada körde vidare. Man kan ju fundera om människan bakom ratten var onykter, blind, dement eller missade varningsskylten före hindret. 
 
Nu i kväll känner jag mig väldans nöjd med dagen och ser fram emot morgondagen då den nya fotoboken förhoppningsvis dimper ner i min brevlåda. Är så nyfiken. Hädanefter ska jag göra årsböcker så att de inte blir så tjocka och tunga.